BMW 3.0 CSi e9

User avatar
karoserist.si
Posts: 525
Joined: 04 May 2011, 07:45
Location: Ljubljana
Contact:

Re: BMW 3.0 CSi e9

Post by karoserist.si » 26 Mar 2021, 16:46

Hmmm...tale tema že en čas spi. Nisem obupal, sam časa za objavljanje ni bilo. Zadeve se premikajo, čeprav počasi ;)

Gremo dalje...z rezanjem:
Image

tole kar grdo zgleda:
Image

Image

Notranji prag gre dol, ni druge... sredinski prag drži mero:

Image

Image

Image

Tole situacijo z vpetjem je tudi treba rešit...

Image

Image

Tole je bilo pričakovano, zato je blo treba odpreti...

Image

Image

Testna montaža notranjega praga...je sicer še veliko stvari prej potrebno uredit, ampak tale test vseeno pokaže če sem dobro poravnal bočni karambol :) ...

Image

Zgleda kar ok...paše lepo...

Image

Image

Image

V kombinaciji s testom zunanjega praga...

Image
User avatar
karoserist.si
Posts: 525
Joined: 04 May 2011, 07:45
Location: Ljubljana
Contact:

Re: BMW 3.0 CSi e9

Post by karoserist.si » 26 Mar 2021, 16:58

Da malo ubijem monotonost sem se lotil izdelave kosov...

Image

Image

Image

Image

tale kos pride tule...

Image

malo vpasovanja...

Image

tale vogal je mal piškav... :lol:

Image

še malo igranja z detajli...

Image

Image

Image

Ponovi vajo...

Image

Image

detajli...

Image

še detajli...

Image

Tole se bo uporabilo kasneje, zato vmes zaščitim...

Image

nadaljevanje sledi...
User avatar
Octopus
Posts: 37
Joined: 27 Feb 2017, 12:35
Avtomobil: e34 touring VR12, T3 SYNCRO
Contact:

Re: BMW 3.0 CSi e9

Post by Octopus » 27 Mar 2021, 01:20

Priden, priden!! :clap: 8-)
User avatar
pero27
Posts: 2630
Joined: 16 Jan 2014, 16:50
Avtomobil: BMW e21 315 82', Kadett C 1.2N/S 78', BMW E30 318i 87', Kawa KZ400 82' cafe
Location: Novo mesto
Contact:

Re: BMW 3.0 CSi e9

Post by pero27 » 27 Mar 2021, 01:55

UF! :o
Kako pa ohraniš mere karoserije ko je takole komplet prag odžagan, pa še pred A stebričkom in je vse v zraku?
Menda ni tistih par pohištvenih profilov pol metra višje dovolj, da ti fuge na vratih in točke za vpetje vzmetenja štimajo ko nazaj zavariš zadevo, ali?
User avatar
karoserist.si
Posts: 525
Joined: 04 May 2011, 07:45
Location: Ljubljana
Contact:

Re: BMW 3.0 CSi e9

Post by karoserist.si » 27 Mar 2021, 08:16

pero27 wrote: 27 Mar 2021, 01:55 UF! :o
Kako pa ohraniš mere karoserije ko je takole komplet prag odžagan, pa še pred A stebričkom in je vse v zraku?
Menda ni tistih par pohištvenih profilov pol metra višje dovolj, da ti fuge na vratih in točke za vpetje vzmetenja štimajo ko nazaj zavariš zadevo, ali?
:D Katere mere naj bi ohranil :lol: ?

Hehe, mal heca more biti...spodnji del A stebrička oz. spodnji del praga je bil skoraj 3cm udarjen navznoter, B stebriček spodaj pa okoli 1,5 cm. Tako da tule se je avto naravnalo, povarilo oba praga na 1mm natančno in ko gre pod noter se še tistih 1 mm polovi, da bo res točno.

Lufti pri tem avtu niso mogli štimat, ker ko sem dal vrata gor je bila linija napačna...mogoče so to zakrivali s kitom, da je vsaj približno štimalo, ampak ne vem, ker avta nisem videl ko je bil še v barvi. Po peskanju pa bok ni imel linije.

Zgornji križ za ojačitev sem samo začasno montiral, tudi ta gre vmes med delom ven in se bo uporabil le še za preverjanje mere.

Ubistvu gre tu za sestavljanje avta nazaj na mero. Čar vsega je v ravnalni mizi, kjer je avto spodaj na 10 ključnih točkah vpet oz. se vpne pri sestavljanju nazaj. Pri prejšnji mizi sem moral delati dodatne ojačitve in precej sproti merit zadeve, da sem lahko mere ujel, tule pa je to zelo enostavno.

Zdejle nisem našel boljših slike kot tole, kjer recimo vidiš kako so vpete ključne točke spodaj po podu...

Image

Image

Še en primer, kako je klepar, ki je meni mizo prodal rezal avte praktično brez dodatnih ojačitev, kar brez take mize, ki se ji v bistvu reče 'jig' ni mogoče, brez dodatnega dela in ojačitev.

Image

Načeloma je za taka dela ključno da veš kaj delaš, da pa lažje delaš in bolj točno pa je ključna vrhunska oprema.

Ko smo ravno že pri vrhunski opremi sem po večletnem iskanju našel in domov pripeljal (oz. mi je Rok pripeljal :thumbup: ;) ) še eno vrhunsko zadevco...mizo oz 'jig' Celette Sevenne (Porsche approved 8-) . Sem vesel k radio za tole najdbo :D

Image

Evo Peter, upam, da sem ti odgovoril na vprašanje čim bolj razumljivo ;)
User avatar
pero27
Posts: 2630
Joined: 16 Jan 2014, 16:50
Avtomobil: BMW e21 315 82', Kadett C 1.2N/S 78', BMW E30 318i 87', Kawa KZ400 82' cafe
Location: Novo mesto
Contact:

Re: BMW 3.0 CSi e9

Post by pero27 » 27 Mar 2021, 20:46

Aaaaa, miza, to pa ja :)
Odlična razlaga, hvala!
Kako pa potem dosežeš da tudi vse zadeve ki so daleč nad mizo gor štimajo, sploh na udarjenem avtu; recimo da je streha nacentirana na svoje mesto in da ni recimo zamaknjena pol centi v desno?
User avatar
l3v4rt
Posts: 363
Joined: 28 May 2013, 22:22
Avtomobil: Opel Manta A 1.6N '71

Re: BMW 3.0 CSi e9

Post by l3v4rt » 27 Mar 2021, 22:03

pero27 wrote: 27 Mar 2021, 20:46 Aaaaa, miza, to pa ja :)
Odlična razlaga, hvala!
Kako pa potem dosežeš da tudi vse zadeve ki so daleč nad mizo gor štimajo, sploh na udarjenem avtu; recimo da je streha nacentirana na svoje mesto in da ni recimo zamaknjena pol centi v desno?
Zic vpašeš tako, da sedita voznik in sovoznik pol centi v desno, da gre glava mimo :lol:

Drugače pa top delo- res užitek gledat. Tiste utore si zabijal in delal ročno ali vtiskoval? Ker so res lepi in pleh lepo brez deformacij - skratka top izdelan kos. :clap: Notranji prag si sam nardil ali se da kupit te zadeve še?
Lepo napreduje avto, na koncu bo to res top zadeva :thumbup:
User avatar
karoserist.si
Posts: 525
Joined: 04 May 2011, 07:45
Location: Ljubljana
Contact:

Re: BMW 3.0 CSi e9

Post by karoserist.si » 27 Mar 2021, 22:18

@ Pero: enako, z vertikalnim merilom od mize se premeri vse zgornje točke na avtu.

Par primerov...kar sem uspel na hitro najti...

Image

Image

Image

Image
User avatar
karoserist.si
Posts: 525
Joined: 04 May 2011, 07:45
Location: Ljubljana
Contact:

Re: BMW 3.0 CSi e9

Post by karoserist.si » 27 Mar 2021, 23:05

l3v4rt wrote: 27 Mar 2021, 22:03 Tiste utore si zabijal in delal ročno ali vtiskoval? Ker so res lepi in pleh lepo brez deformacij - skratka top izdelan kos. :clap: Notranji prag si sam nardil ali se da kupit te zadeve še?
Lepo napreduje avto, na koncu bo to res top zadeva :thumbup:
Utori so narejeni z robilnikom, zaključki pa ročno, deformacij pa res ni kaj dosti ;) .

Za e9 se večino kosov dobi, so pa cene kar visoke. Na tej školjki je precej drugega dela, tako da je bilo smiselno prišparat čas tudi tako, da se kupi prage in ta čas, ki bi šel za izdelavo pragov raje porabi za reševanje drugih zadev.
User avatar
pero27
Posts: 2630
Joined: 16 Jan 2014, 16:50
Avtomobil: BMW e21 315 82', Kadett C 1.2N/S 78', BMW E30 318i 87', Kawa KZ400 82' cafe
Location: Novo mesto
Contact:

Re: BMW 3.0 CSi e9

Post by pero27 » 28 Mar 2021, 00:33

karoserist.si wrote: 27 Mar 2021, 22:18 @ Pero: enako, z vertikalnim merilom od mize se premeri vse zgornje točke na avtu.

Par primerov...kar sem uspel na hitro najti...

U, madona, pa to je hujš kot v karosernici v fabki! :o
Zdej se bom še manj upal sam lotit pleharije :broken:
Post Reply