The (Inte)grale project

User avatar
pero27
Posts: 2161
Joined: 16 Jan 2014, 16:50
Avtomobil: BMW e21 315 82', Kadett C 1.2N/S 78', BMW E30 318i 87'
Location: Novo mesto
Contact:

Re: The (Inte)grale project

Post by pero27 » 20 Jul 2019, 14:12

Nč ti bat, itak da je zanimanje, samo kaj pa naj komentiramo, če pa vse prav delaš. :D
Bi še sladkorno dobu! :lol:
Anzee
Posts: 1574
Joined: 18 Oct 2010, 23:49
Avtomobil: Opel Manta A & Opel Manta B
Location: Ljubljana - Siska
Contact:

Re: The (Inte)grale project

Post by Anzee » 20 Jul 2019, 22:32

Valda da je zanimanje! Hudo je vseskup, proper obnova! Res lepo vidt spucane in obnovljene kose ki padajo skupaj :)
User avatar
L4UK0
Posts: 2541
Joined: 18 Oct 2010, 22:06
Avtomobil: 1972 Datsun Fairlady Z
Location: Ljubljana
Contact:

Re: The (Inte)grale project

Post by L4UK0 » 21 Jul 2019, 20:31

x3! :clap:
Image
Ruzo
Posts: 55
Joined: 11 May 2014, 20:37
Avtomobil: Corrado, HF Integrale

Re: The (Inte)grale project

Post by Ruzo » 22 Jul 2019, 09:33

No lepo, sem mislil da noben več ne spremlja mojih monologov. :lol: Hvala! :thumbup:

Gremo naprej. Oljna pumpa.. Sem jo šel odpirati z velikim upanjem da bo pa vsaj ena stvar dobra/popravljiva na motorju in da bom vsaj tukaj prišparal...

Image

Malo morgen.. Obrabljena na mestu kjer je uležajena, seveda konkretno. :thumbdown:

Image

Sem jo hotel popraviti/izboljšati tako da bi porezkal na nadmero in vstavil pušo iz ležajnega brona, zobnik pa dal pobrusiti na mestu kjer drsi po ohišju. Ampak se bojim da puše ne bo držalo na mestu, ker mi nekje nebi ostalo dosti mesa, zato jo smatram kot nepopravljivo brez varjenja. Tako da sem jo speskal, očistil in dal sinu da se lahko igra z njo. :lol: Bo treba kupiti novo, 300eur. :roll:

Nadaljujem tudi zgodbo glavne gredi. Sem si vzel čas in jo premeril na stružnici..

Image

Rezultati razlike na 90°..

Image

Image

Katastrofa.. Gred je zvita za 0,2mm česar sem se bal ko sem delal meritve ležajev, tako da sem jo obdržal zato da izvajam eksperimente na njej, ker tudi njo smatram za nepopravljivo. :D
Iskanje druge gredi se je izkazalo za problematično, ker so večalmanj vse gredi ki jih lahko dobiš slabe, zgleda tovarniško šibka stvar pri teh motorjih. Sem po sreči dobil eno res dobro iz Hrvaške za katero sem dal pol cene nove.

Image

Meritve ležajev nove gredi:

Image

Vse odlično. :clap: Nisem še preverjal če je kriva, po meritvah ovalnosti sredinskega ležaja bi rekel da sigurno ni. Ležaji rabijo poliranje, katero bom v bližnji prihodnosti verjetno naredil sam. Še eksperimentiram na stari gredi. :) Več od tem naslednjič.

Lp!
User avatar
eugene
Posts: 1043
Joined: 22 Jan 2011, 08:47

Re: The (Inte)grale project

Post by eugene » 23 Jul 2019, 22:29

Tej experimenti bi lako vključevali ravnanje že ki imaš drugo in nimaš kaj zgubit.
Ruzo
Posts: 55
Joined: 11 May 2014, 20:37
Avtomobil: Corrado, HF Integrale

Re: The (Inte)grale project

Post by Ruzo » 24 Jul 2019, 22:36

Ja res je.. Lahko bi ampak nimam dosti znanja/izkušenj da bi lahko ocenil kaj se zgodi s predhodno nitriranim materialom in verjetno delno pregretim ležajem ko ga zviješ nazaj za 2 desete. :)

Potem plačam brušenje na okroglinki kjer na žalost nimam nobene pametne veze in ponovno nitriranje (če bi bilo potrebno po meritvi trdote) da zagotovim trdoto ležaja. Na nakoncu pa seveda priznam da nimam jajc jo vržti noter kot eksperiment, ker že tako finančno na tenko piskam, kaj šele če bo šlo kaj narobe. :D

Lahko da kompliciram ampak enostavno ne upam. :D Enako imam s predelavo oljnih kanalov glavne gredi katerih ne bom izboljševal, ker če mi zdrsne biax sem uničil ležaj, kar se pa vsaj pri meni hitro naredi. Ne bom tvegal ker mi je finančno preveč v igri...
Ruzo
Posts: 55
Joined: 11 May 2014, 20:37
Avtomobil: Corrado, HF Integrale

Re: The (Inte)grale project

Post by Ruzo » 12 Sep 2019, 10:55

Sem imel dopust in posledično je bilo malo napredka. :thumbup: DIY Poliranje ležajev gredi je zaključeno in zgleda nekako takole.. Vse kar sem potreboval (mikrometri so za kontrolo postopka):

Image

Rabimo šmirgel 400, 600, 800, eno vezalko in ogromno časa. Pa kakšen wd40 ipd. za podmazat ni odveč. :D Šmirgl sem narezal na trakce, ležaj namazal, ovil okoli ležaja in zalepil s krep papirjem. Okoli vezalko in trljaj dokler ti roke ne odpadejo od 400 do 800. :lol:

Image

Rezultat po 600:

Image

Kakšna raza je na koncu ostala, saj je pregloboka.

Image

Postopek je OK če imaš veliko časa. Meritve z mikrometrom so pokazale da je vse skupaj odvzema v postopku par mikronov, na geometrijo ležaja ne vpliva (okroglost, premer po širini). Je pa časovno zelo zamudno, tako da bi drugič sigurno dal nardit nekam na mašino za tistih 50eur :D Končano:

Image

Naslednja stvar so čepi kanalov glavne gredi.. Bi rekel da je nujno odpreti in očistiti ker je notri res polno svinjarije:

Image

Odstranjevanje čepov:

Image

Tole čaka notri. Zabiti kanali z garežom:

Image

Seveda sem očistil z brake cleanerjom in spihal, tako da čakam nove čepe in potem gre gred skupaj z jermenicam in vztrajnikom na balansiranje.

Pri končni meri gredi sem cca 3 mikrone spodaj pri enem od ojničnih ležajev in cca 5 mikronov spodaj na enem od glavnih ležajev. Jbg, svet ni popoln. :D
Last edited by Ruzo on 12 Sep 2019, 11:53, edited 1 time in total.
Ruzo
Posts: 55
Joined: 11 May 2014, 20:37
Avtomobil: Corrado, HF Integrale

Re: The (Inte)grale project

Post by Ruzo » 12 Sep 2019, 11:50

Nadaljujem z blokom. Tukaj je blo zajebov kar nekaj. Niso mi bloki nekaj pisani na kožo. :roll: Najprej sem seveda ko še nisem imel izkušnje z gusom blok mokro peskal. Rezultat.. Perle čisto povsod in rjast blok. :broken: Naslednja stvar je bil tale problem:

Image

1 od cilindrov je bil poriban in to kar konkretno. Najprej sem razmišljal kako bi pomeril vdolbine, da bi vedel na katero mero dati brusiti blok, nato sem enostavno blok dal postružiti na "dokler ne spraviš ven vsega" po 0.2mm gor kar so standardne mere. Za honanje na toleranco sem rekel naj počakajo, da se bo delalo ko dobim bate. Guess what.. Dobil nazaj pohonanega na "84,60" in poravnanega na vrhu, tako da mi niso mogli delati tolerance na bat, ki je 0.1mm. :crazy:

Image

Nato sem blok pobrusil kar je barve, zbil vse čepe (tudi od oljnih kanalov zarad perl) in pripravil na barvanje:

Image

Epolor primer:

Image

Rezistol RAL9005 črna polmat:

Image

Blok sem čistil naknadno, verjetno bi bilo boljše da bi ga pred barvanjem ampak nič hudega.. Najprej v mašini za pranje:

Image

Nato pa ure in ure brake cleanerja, vode, cunj, zraka ipd. Hvala bogu sem ven spravil mislim da vse.. Moram izdelati nove čepe za oljne kanale in kupiti čepe za vodne kanale.

Potem je sledilo malo kupovanja, za kar sem šparal skoraj 1 leto :lol: . Ležaji Trimetal (kao manjši koeficient trenja, manj možnosti ribanja, boljši odvod toplote od standarda itd...)

Image

Eden izmed lepših paketov v mojem življenju. :D Wossner bati in PEC ojnice:

Image

Bate sem premeril in so narejeni res dobro. Mere so v par mikronih. Nato sem premeril blok, da sem videl kvaliteto obdelave in končno toleranco.

Image

Prvi cilinder je bil res super.. 84.60mm, konusen za 5 mikronov. Drugi je bil že slabši, 84.61mm, konusen isto za 5 mikronov. Tretji cilinder pa razočaranje.. Zgoraj 84.628mm, spodaj 84.60mm. :x četrti malenkost boljši ampak še vedno slab. 84.622mm na vrhu in 84.597mm spodaj. Sedaj sem v močni dilemi ali blok uporabiti ali pripraviti drug blok. :x Takole sedaj čaka tole oboje:

Image

Vprašanje za na koncu.. Ali blok s konusnim cilindrom 0.025mm (razlika zgoraj-spodaj) in 0.03mm večjo toleranco od nominalne uporabiti ali iščem drug blok? :| Ceneje je dobiti drug blok kot nove bate če bi ga brusil na naslednjo mero. Mnenja?
User avatar
Cox
Posts: 982
Joined: 11 Mar 2012, 13:50

Re: The (Inte)grale project

Post by Cox » 12 Sep 2019, 15:06

Kakšno sredstvo imaš v pralnem stroju? Kako se obnašajo aluminjasti deli če jih preš z njim?
O Anja .. o tebi se mi sanja.
Ruzo
Posts: 55
Joined: 11 May 2014, 20:37
Avtomobil: Corrado, HF Integrale

Re: The (Inte)grale project

Post by Ruzo » 12 Sep 2019, 16:02

Po pravici povedano je stroj frišna zadeva in blok je prvi kos kateri se je pral noter testno. Ima vrtljivo mizo in grelec pa sem vse skupaj probal če dela kar z Megliom.

Za kakšno ornk mast Meglio ni OK, gledal sem Wurth Eco razmaščevalec za nadalje, naj bi bla dobra zadeva pa še strupena ni. Lahko potem sporočim kako se obnese vse skupaj. :)
Post Reply